Φόρτωση...
Βρίσκεστε εδώ:  Αρχική  >  Πρώτο Θέμα  >  Τρέχον άρθρο

Σιδηροδρομική γραμμή Καρδίτσας-Καλαμπάκας: Έως το τέλος του μήνα εκτιμάται η αποκατάσταση

19 Οκτωβρίου, 2020  /  Χωρίς Σχόλιο

Έμφαση στην ανάταξη της βασικής σιδηροδρομικής γραμμής της χώρας Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη – Προμαχώνας, προκειμένου να καταστεί και πάλι ανταγωνιστική -καθώς ο «Ιανός» ανέτρεψε τα σχέδια- με στόχο τη διάρκεια του ταξιδιού μεταξύ των δύο πόλεων τις 3,5 ώρες το 2021, δίνει η νέα διοίκηση του ΟΣΕ. Όπως επισημαίνει σχετικό δημοσίευμα στην έντυπη έκδοση της «Ναυτεμπορικής», η  πρόσφατη θεομηνία του «Ιανού» στη Θεσσαλία και τη Φθιώτιδα επέφερε ένα ακόμη σημαντικό «πλήγμα» στη βασική γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Γραμμές κόπηκαν στη μέση, ο σταθμός Παλαιοφαρσάλου είναι εκτός λειτουργίας, ενώ οι κατολισθήσεις στο νότιο της Όθρυος έθεσαν εκτός λειτουργίας τη σήραγγα. Έτσι, σήμερα, παρά τις προσπάθειες για την αποκατάσταση των προβλημάτων και την ομαλοποίηση της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών, παραμένουν σοβαρά προβλήματα στην υποδομή όπως, κλειδιά που δεν «γυρίζουν» εύκολα, μη ηλεκτροδοτούμενα τμήματα του δικτύου, κλειστοί σταθμοί, ενώ έχει γίνει υποχρεωτική η μονοδρόμηση σε μεγάλα τμήματα του δικτύου, καθώς και οι χαμηλές ταχύτητες, με σημαντικότερη την υποχρεωτική διπλή αλλαγή μηχανών έλξης (από diesel σε ηλεκτράμαξα και το αντίστροφο). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται καθυστερήσεις στα δρομολόγια από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη επαναφέροντας τον χρόνο του ταξιδιού στις 5 ώρες. Όπως επισημαίνει η «Ναυτεμπορική», σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του Οργανισμού, στο τμήμα Λιανοκλάδι – Δομοκός υπάρχει πλήρης αποκατάσταση της κυκλοφορίας και στις δύο γραμμές. Ωστόσο, μάλλον σε plan b θα περάσει ο ΟΣΕ σε ό,τι αφορά την ηλεκτροδότηση, καθώς η αλλαγή σε diesel δημιουρεί μια αργοπορία 20 επιπλέον λεπτών στο δρομολόγιο. Οι εκτεταμένες καταστροφές στον εξοπλισμό του υποσταθμού στον Παλαιοφάρσαλο γίνεται προσπάθεια να αποκατασταθούν άμεσα, ενώ είναι δεδομένη η ανάγκη αντικατάστασης του εξοπλισμού.

Υπενθυμίζει ότι ο εν λόγω υποσταθμός δεν μπορεί να στηρίξει μόνος του την τροφοδοσία του δικτύου, με αποτέλεσμα τα εμπορευματικά δρομολόγια να γίνονται με ντιζελοκίνηση.

Στα σχέδια του ΟΣΕ είναι σε περίπτωση που δεν μπορεί να δοθεί σε προσωρινή λειτουργία μέσα στις επόμενες δυο εβδομάδες ο υποσταθμός Παλαιοφάρσαλο, να τεθεί σε λειτουργία ο υποσταθμός της Ανθήλης. Ο υποσταθμός που βρίσκεται εδώ και περίπου 18 μήνες σε αναμονή παράδοσης από τον εργολάβο ώστε να τεθεί σε λειτουργία, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν δίδεται στο πλαίσιο διαπραγμάτευσης για συμπληρωματική σύμβαση προκειμένου να ολοκληρωθούν τα έργα στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα.

Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα έργα, η γραμμή Παλαιοφάρσαλος – Καρδίτσα έχει αποκατασταθεί, ενώ η γραμμή Καρδίτσα – Καλαμπάκα εκτιμάται ότι θα αποκατασταθεί έως το τέλος του μήνα, οπότε θα υπάρξει και πλήρης επαναλειτουργία της. Σχετικά με τις τοπικές γραμμές Τιθορέα – Λιανοκλάδι και Λιανοκλάδι – Στυλίδα, που επίσης έχουν υποστεί σοβαρές ζημιές σε διάφορα τμήματα, ολοκληρώνονται οι μελέτες και ξεκινούν άμεσα οι εργασίες αποκατάστασης για την επαναλειτουργία τους.

  • Δημοσιεύτηκε: 1 μήνα πριν την 19 Οκτωβρίου, 2020
  • Τελευταία αλλαγή: 19 Οκτωβρίου, 2020 @ 10:12 μμ
  • Καταχωρημένο σε: Πρώτο Θέμα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί να σας αρέσουν...

Καθαρισμός καναλιών στην Κρηνίτσα από τον Δήμο Τρικκαίων

Περισσότερα →